SZTUCZKI i KRUCZKI

POWRÓT
 
 PEWNIEJSZE ODKRĘCANIE ŚRUB
Dotyczy opornych śrub "na wkrętak" lub "na imbus". Pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu z rdzy i zanieczyszczeń. Używając klucza lub śrubokręta posmaruj końcówkę odrobiną pasty polerskiej (ściernej, nie woskowej) - zwiększysz w ten sposób "trzymanie się" narzędzia.
 
 ZDEJMOWANIE KOŁA MAGNESOWEGO
Do zdjęcia koła magnesowego w hondzie potrzebne jest narzędzie "Honda...". Nie masz? Serwis obiecuje sprowadzić za cztery tygodnie? Drogo kosztuje?
Pocieszy cię pewnie informacja, że dostaniesz go w prawie każdym sklepie z częściami do "Rometa", od ręki...
 
 BLOKOWANIE PRZEKŁADNI ZĘBATYCH
W sinikach VT (i nie tylko) przekładnię wał korbowy-sprzęgło możesz zablokować (do odkręcania śrub) przy pomocy zwitka materiału wciśniętego między zęby przekładni.
 
 KRZESANIE OGNIA
Noc zapada, zjeżdżasz na pobocze na przydrożny parking. Pod dachem wydzielone miejsce na rozpalenie ognia - dobrze byłoby ogrzać się i wysuszyć wilgotne ubranie. Zbierasz trochę suchych gałęzi i parę śmieci na rozpałkę... Wkładasz rękę do kieszeni - oczywiście nie masz zapałek ani zapalniczki, nawet krzesiwo zostało w domu...
Na szczęście jesteś zaradnym motocyklistą. Zdejmujesz wężyk paliwowy lub otwierasz bak i nasączasz odrobiną paliwa kawałek szmatki lub choćby jednorazową chusteczkę, wyjmujesz zapasową świecę lub wykręcasz swoją, zakładasz fajkę... Wszystko jasne? Benzyna plus iskra...
Pamiętaj, że z ogniem nie ma żartów!
 
 PĘKNIĘCIE NA OWIEWCE
Niestety, nie podam sposobu na usunięcie pęknięcia - może ktoś zna?
Możemy jednak spróbować powstrzymać proces - na samym końcu pęknięcia spróbuj delikatnie (!) wywiercić otwór (tak aby pęknięcie kończyło się właśnie na tym otworze.
Jest to też sposób praktykowany przez fachowców łatających dętki - na końcach przecięcia nacinają niewielkie "oczka" które uniemożliwiają "rozchodzenie się" pęknięcia poza łatę po zwulkanizowaniu. Tylko kto jeszcze łata dętki...
 
 DESZCZ SIĘ ROZPADAŁ...
Zasada którą warto stosować jadą w deszcz:
ODCZEKAJ Z 20-30 MIN. DESZCZU AŻ SPŁUCZĄ SIĘ Z ASFALTU RESZTKI OLEJU, OSADÓW, KURZ, ŚMIECIE I TAKIE TAM INNE - TO PRZEZ NIE DROGA JEST ŚLISKA I NIEBEZPIECZNA.
A może zresztą za kwadrans przejdzie..?
 
 ... I PADA DALEJ
A przeciwdeszczówka leży tam gdzie ja bezpiecznie położyliśmy - na drugiej półce w szafie...
Byle do najbliższej stacji benzynowej gdzie zaopatrzymy się w foliowe rękawiczki-jednorazówki i reklamówki na buty. Wygląda obciachowo, ale odrobina komfortu ma swoja cenę... Warto zresztą takie rękawiczki upchnąć gdzieś w zakamarku motocykla.
Przydają się czasem w zupełnie niespodziewany sposób - na przykład do pożyczenia benzyny od kolegi ;-)
 
 ŻAR Z NIEBA
Jeśli jedziesz w pełnym rynsztunku przy wysokiej temperaturze, grozi ci przegrzanie. Najgorzej przegrzać sobie głowę schowaną przecież pod kaskiem.
Mokra chustka dookoła szyi schłodzi krew dopływającą do mózgu i pozwoli przetrwać podróż w jak najlepszej formie.
I nie zapomnij stosować też płynów wewnętrznie.
 
 CIEMNA NOC WOKOŁO...
A musisz się zatrzymać na wąskim poboczu w ciemnym lesie... Dla bezpieczeństwa warto zaopatrzyć się w rowerowe czerwone "mrugadło" które wspomoże nasze tylne światło postojowe w przetrwaniu.
 
 ILE OLEJU..?
Szukasz informacji o ilości oleju do Twojego motocykla? A ile wlać w "lagę"? Serwisówka niedostępna, oficjalny przedstawiciel producenta nie wie, serwis "nie wie"...
Poszukaj na stronach producentów olei. Często można tam znaleźć zakładkę "zalecany olej" wraz z potrzebną ilością.
Szukaj też na stronie www.louis.de w zakładce "Bike-Datenbank".
 



POWRÓT : DO GÓRY

Uwaga! Autorzy strony dołożyli wszelkich starań i dokonali wszelkich
możliwych weryfikacji, aby przedstawione tu dane były zgodne
z faktycznymi, nie mogą jednak gwarantować tego w 100%.