Olej motul 7100 10w40 |
Autor |
Wiadomość |
MirosławRacz
Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 55 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-01-02, 10:27 Olej motul 7100 10w40
|
|
|
Witam sedrecznie
Zastanawiam sie obecnie jakim olejem zalac swoja shadowke vt1100 z 2004 roku. Ostatnio przez dwa lata wymienialem na motul 7100 10w40 pelny syntetyk. A tak sie zastanawiam czy to nie jest przerost formy nad trescia i nie zalewac motulem 5100 10w40. Chyba że już skoro zalewalem tamtym to już przy nim pozostać. |
|
|
|
|
Grzechoo
Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 276 Skąd: RRS
|
Wysłany: 2018-01-02, 11:49
|
|
|
Syntetyk na pewno będzie lepszy od półsyntetyka. Lepiej chroni silnik. Moim zdaniem zmiana powinna być podyktowana tylko względami ekonomicznymi Jeśli rzeczywiście chcesz za oszczedzić to możesz przy następnej wymianie oleju dokonać zmiany - silniczek będzie pracował równie dobrze jak na poprzednim oleju
Natomiast jeśli cena nie gra roli to bym pozostał przy aktualnie zalewanym oleju |
|
|
|
|
OilChuck
Motocykl: Honda Shadow Vt 125
Wiek: 40 Dołączył: 07 Maj 2018 Posty: 2 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 2018-05-08, 11:19 7100 10w40 czy 5100 10w40
|
|
|
Cześć
Do VT 125 z 9 tys km przebiegu, który olej zalać?, Motul 7100 10w40 czy 5100 10w40? Nie wiem co było wlane wcześniej.
Skłaniam się ku temu pierwszemu, ale pytam tak dla pewności.
Pzdr. |
|
|
|
|
shad'OS
Po prostu... "OS"
Motocykl: VTX1800 '02
Dołączył: 17 Lis 2017 Posty: 265 Skąd: 16°41'E 53°43'N
|
Wysłany: 2018-05-08, 11:56 Re: 7100 10w40 czy 5100 10w40
|
|
|
OilChuck napisał/a: | Cześć
Do VT 125 z 9 tys km przebiegu, który olej zalać?, Motul 7100 10w40 czy 5100 10w40? Nie wiem co było wlane wcześniej.
Skłaniam się ku temu pierwszemu, ale pytam tak dla pewności.
Pzdr. |
VALVOLINE SynPower 4T 10W40 |
_________________ Na 100% mam już z górki... |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
MirosławRacz
Motocykl: shadow vt1100 spirit 2004. Wsk m21w2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 55 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-05-08, 21:41
|
|
|
Ja obecnie tez zalalem VALVOLINE SynPower 4T 10W40 i narazie nie narzekam. I jest tańszy |
|
|
|
|
derek99
Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54 Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 299 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2018-05-08, 22:41
|
|
|
MirosławRacz napisał/a: | Ja obecnie tez zalalem VALVOLINE SynPower 4T 10W40 i narazie nie narzekam. I jest tańszy |
Może i parę złotych tańszy ale żadnej różnicy w porównaniu z motulem nie widzę. A wręcz przeciwnie teraz i biegi w górę jakoś głośniej wchodzą... |
|
|
|
|
ahmed799
Motocykl: Valkyrie GL 1500 Interstate
Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 907 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 2018-05-09, 11:41
|
|
|
Mam u siebie valvoline tylko ze dura blend i jest oki, wyciszył sie kosz sprzeglowy a biegi wchodzą bez problemu. |
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
|
|
|
|
petek
Motocykl: Honda Shadow VT750
Wiek: 46 Dołączył: 15 Maj 2017 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-09, 17:04
|
|
|
Co człowiek to opinia. Ja też zalałem Valvoline Dura blend i mam wrażenie, że biegi głośniej wchodzą, a czasami nawet zgrzytają. Szczególnie w upały jak się mocno rozgrzeje. |
|
|
|
|
shad'OS
Po prostu... "OS"
Motocykl: VTX1800 '02
Dołączył: 17 Lis 2017 Posty: 265 Skąd: 16°41'E 53°43'N
|
Wysłany: 2018-05-10, 09:32 ...
|
|
|
petek napisał/a: | Co człowiek to opinia. Ja też zalałem Valvoline Dura blend i mam wrażenie, że biegi głośniej wchodzą, a czasami nawet zgrzytają. Szczególnie w upały jak się mocno rozgrzeje. |
Ja tam nie wiem.Po zakupie moto wylałem to co było i zalałem na zimę 10W40 za 14 zł za liter z Kauflanda.Na tym oleju zrobiłem po rejestracji na wiosnę jakieś 150 km i wymieniłem na zakupiony wcześniej Valvoline wraz z filtrem.Ten z kaufa to był półsyntetyk.Zrobiłem na Valvoline już 300 mil i powiem szczerze,że nie widzę "niuansów".Ale ja mam jeszcze mleko pod nosem jeśli chodzi o jeżdżenie na moto.A Valvoline używam do samochodu więc tym tłumaczę moją decyzję o wyborze smorowidła.No i słyszałem,że Motul podrabiają na potęgę...
Zresztą... |
_________________ Na 100% mam już z górki... |
|
|
|
|
MiSzcz
Michał
Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 319 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-05-10, 20:45
|
|
|
Pewien człowiek na YT robi "testy" olejów i wrzuca wyniki na stronę w postaci tabeli , którą ciągle aktualizuje. Może i "testy" nie są zbyt właściwie przeprowadzane, ale poniekąd pokazują różnice w różnych olejach i co za tym idzie pomagają w dokonaniu wyboru przy zakupie.
A co do tematowego oleju, to przeszedłem na niego z 5100 i powiem szczerze, że teraz silnik jakby bardziej gładko pracował. Jako minus dodałbym jedynie to, że więcej mi się go zbiera w "zbiorniczku" odmy, ale to nie jest zbyt wielki problem. I niestety, ale 7100 gorzej "pachnie" niż 5100 |
|
|
|
|
opel3366
Robert
Motocykl: VTX 1800 N
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1102 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 2018-05-13, 10:16
|
|
|
z motulem mam pewien problem :
po dłuższym postoju skleja się sprzęgło.
Nie sposób wrzucić pierwszego biegu, motocykl gaśnie, po krótkiej chwili jest ok.
Pompowanie klamkom sprzęgła nic nie daje.
Tak było w poprzednim moto , tak jest i w aktualnym.
Może to wina oleju, a może nie ?
Macie jakieś pomysły ?
Todek, licze na Ciebie !! |
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż cięzko ich czasem wyprzedzić... |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-05-13, 11:35
|
|
|
Inny olej o mniejszej lepkości w stanie zimnym, nowe tarcze sprzęgła, a doraźnie włączyć jak najwyższy bieg i ruszyć motocyklem z włączonym sprzęgłem przed uruchomieniem silnika. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2018-05-13, 11:57
|
|
|
opel3366 napisał/a: | Todek, licze na Ciebie !! |
Ja do swojego X leję Motula 5100 15W50, a więc jeszcze bardziej gęsty, i nic się nie dzieje. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
MiSzcz
Michał
Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 319 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-05-13, 18:18
|
|
|
opel3366 napisał/a: | z motulem mam pewien problem :
po dłuższym postoju skleja się sprzęgło.
Nie sposób wrzucić pierwszego biegu, motocykl gaśnie, po krótkiej chwili jest ok.
Pompowanie klamkom sprzęgła nic nie daje.
Tak było w poprzednim moto , tak jest i w aktualnym.
Może to wina oleju, a może nie ? |
Są dwie szkoły. Pierwsza: Odpalasz sprzęt, spokojnie się ubierasz, a w tym czasie silnik się rozgrzewa (olej razem z nim) i problem w tym momencie zaczyna ulegać eliminacji ( można zaobserwować, że sporo motocyklistów tak robi choćby na Shadowisku). Pewnie zaraz znajdzie się ktoś, kto powie, że to jest "ble" dla silnika i powinno się ruszyć jak najszybciej po uruchomieniu ( ja sądzę inaczej, ale nie będę nikogo przekonywał do swoich racji ), ale właśnie dla tych jest szkoła druga, którą przedstawił AMarek AMarek napisał/a: | włączyć jak najwyższy bieg i ruszyć motocyklem z włączonym sprzęgłem przed uruchomieniem silnika. |
Z tego co mi wiadomo, przyczyna jest nie do końca zbadana. Jedni twierdzą, że to olej ( ale przecież nie wlejesz wody), a inni , do których ja także się zaliczam, twierdzą, że to przez samo sprzęgło, które w danym modelu może mieć mocniejsze sprężyny, bardzo równiutkie tarcze z idealnie wyślizganymi korkami i przez to wszystko się skleja. Kiedyś ktoś przyrównał takie powierzchnie do dwóch kawałków szyby, pomiędzy które dajemy kropelkę oleju i próbujemy rozdzielić przez odciąganie od siebie po linii prostopadłej do płaszczyzn. |
|
|
|
|
|