SA |
nie uszlachetnione oleje silnikowe bez specjalnych
wymagań dotyczących własności smarnych, do stosowania w silnikach prod.
do 1950 r. |
SB |
silniki produkowane po 1963 r.,
wymagajace wyższych wymagań dotyczących własności termoutleniających,
antykorozyjnych i przeciwzużyciowych. |
SC |
silniki produkowane po 1967 r.,
pracujące w średnich i umiarkowanych warunkach eksploatacyjnych, oleje
zawierające dodatki zapobiegające powstawaniu osadów w wysokich
temperaturach, szlamów, korozji i zużyciu. |
SD |
silnik z wyższymi wymaganiami odnośnie jakości oleju,
oleje zawierają dodatki przeciwdziałające powstawaniu osadów w wysokich
temperaturach, szlamów, korozji, zużyciu, zalecany w silnikach
prod. po 1971 r. |
SE |
silniki pracujące w ciężkich i bardzo ciężkich
warunkach eksploatacyjnych, oleje zawierają dodatki uszlachetniające
chroniące przed powstawaniem osadów w wysokich temperaturach, szlamów,
korozji, zużyciu, zalecany w silnikach prod. po 1979 r. |
SF |
silniki produkowane od 1988 roku, również
zasilane benzyną bezołowiową, oleje zawierają kompletny pakiet
dodatków uszlachetniających. |
SG |
silniki produkowane od 1993 roku, pracujące w
ciężkich i bardzo ciężkich warunkach eksploatacyjnych,
włącznie z silnikami zasilanymi benzyną bezołowiową, oleje
zawierają kompletny zestaw dodatków uszlachetniających. |
SH |
silniki produkowane od 1996 roku, pracujące w
ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych, silniki
wysokoobrotowe, np. z turbodoładowaniem, z wydłużonym okresem
wymiany oleju. |
SJ |
silniki produkowane od 2001 roku z
wyższymi wymaganiami (w porównaniu do SH) dotyczącymi stopnia
odparowalnośći oleju i jego stabilnej odporności na
termoutlenianie. |
SL |
silniki produkowane od 2004 roku, pracujące w każdych warunkach eksploatacyjnych, silniki
wysokoobrotowe, turbodoładowane, z wydłużonym okresem
wymiany oleju. |
SM |
silniki produkowane od 2004 roku, olej przygotowany do pracy w silnikach spełniających normy Euro4, mające maksymalną odporność na utlenianie, nie tworzące nagarów i zapeniające pełną ochronę silnika w niskich temperaturach. |