Otwarty przez: Longi 2020-03-12, 09:26 |
Moduł zapłonowy- czy spiepszyłem? |
Autor |
Wiadomość |
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2019-03-18, 13:47
|
|
|
Marecki266 napisał/a: | Moim zdaniem to nawet jakbyś założył cewkę z PF126 to też powinno zadziałać |
Tak niekoniecznie. Kiedyś do Audi 80 założyłem taką srebrną cewkę z pF125p, i niestety nie było tak jak trzeba. Dopiero po założeniu cewki o identycznym nr działało dobrze. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-03-18, 14:19
|
|
|
W_T_G napisał/a: | ... Wy wiecie ile ja się w sobotę nasłuchałem od mojej pani.
.... |
Co się nasłuchałeś to Twoje
Wcale nie twierdzę, że będzie idealnie - miałem na myśli tylko i wyłącznie próby.
Todek
Ja za to podobnie jak Ty kiedyś w swoim starym Audi 80 (B2 bodajże) zamontowałem jakąś posiadaną cewkę od "czegoś" i to nawet hulało zanim na szrocie nie trafiłem na taką jak być powinna.
Przykłady takie można mnożyć ale ... nie o tym jest przecież ten temat. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Manchis
Maniek
Motocykl: Honda Shadow 600 VLX
Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2018 Posty: 103 Skąd: Wadowice / KWA
|
Wysłany: 2019-03-19, 07:19
|
|
|
W_T_G napisał/a: | Marecki266 napisał/a: | Raczej na 99% powinno hulać więc ... nieco więcej optymizmu | Wy wiecie ile ja się w sobotę nasłuchałem od mojej pani.
Trzy razy wracała do tematu i wierciła mi dziurę w brzuchu, a ma ku temu predyspozycje.
Wieczorem syn dodał " no to mamusia na ciebie wsiadła...….. ale wiesz ze to jeszcze nie koniec" |
Ale dlaczego się nasłuchałeś? Mieliście gdzieś jechać i powiedziałeś, że jednak moto niedomaga przez Ciebie? Takich rzeczy "babom" się nie mówi, że coś spieprzone przez przypadek. W ogóle się nie mówi o sprawie motocykla :) |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-03-19, 08:24
|
|
|
Manchis napisał/a: | Takich rzeczy "babom" się nie mówi, że coś spieprzone przez przypadek. |
Lepiej i bezpieczniej powiedzieć, że "samo z siebie się popsuło".
Tym bardziej, jeśli akurat ta "baba" ma trochę więcej pojęcia niż typowa blondynka |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2019-03-20, 13:52
|
|
|
Wczoraj zabrałem sie za demontaż cewek.
Ciekawe zajecie
To jakby ginekolog przez .… zęba plombował.
Przyjemniej w moim przypadku to tak wyglądało.
Dostęp zerowy. Musiałem pod ramą rozkręcić wszystko na czynniki pierwsze i wyjąć w częściach. Bite 3 godziny, A mięsem tak rzucałem że nie wiem czy taczką na raz wywiozę.
Teraz to wszystko tam z powrotem upchnąć to będzie kolejne wyzwanie. I 2 x więcej czasu.
Ceweczki zabrałem do domu. Wziąłem więc miernik i ………….
O URWAŁ NAĆ!!! CO JEST !!??!!?? Pomiary jak z katalogu Co tu jest qwa grane!!!!!!!
I o 21 z powrotem biegiem kilometr do garażu.
Przemierzam same kable. LP -Ok, LT - brak przepływu, PP - brak przepływ,y PT -OK
Znów przywołałem kilka pań lekkich obyczajów i mierzę ponownie.
Pomiar jak wyżej. Więc tym nieprzewodzącym okleiłem fajki taśmą papierową dla odznaczenia.
Zachodzę w głowę o co tu chodzi??. Może wyrżnę łbem w ścianę dla rozjaśnienia umysłu.
Znów miernik w łapy i mierzę tego spalonego. O! O! coś mrygło na mierniku.
Przeginam fajkę i..... przewodzi / nie przewodzi- przewodzi /nie przewodzi.
W drugim to samo. Więc wtłaczam przewód w fajkę i czuję że trochę weszło- z pół centa.
Teraz już przewodzi bez problemu.
Z kolejnym postąpiłem trochę inaczej. Wykręciłem ten mosiężny zatrzask na świecę ze środka fajki, wytrząsnąłem opornik , Przemierzyłem go - coś ok 5 KΩ jak pamiętam. Oczyściłem styki opornika bo troszkę był zaśniedziały. Wcisnąłem kabel WN w fajke. i złożyłem wszystko do kupy.
Ten proceder powtórzyłem z pozostałymi kablami.
Do domu wróciłem dobrze po 23 tak wqrwiony ze skory do płaczu.
Tyle roboty, tyle zachodu, tyle nerwów I co? DUPERELA!! Ale czy mogłem przypuszczać?
Żona jeszcze nie spała pytanie "I CO?" paść musiało.
Po krótkiej relacji komentarza mogłem sie spodziewać.
"Bo ty zawsze siejesz panikę, nie pomyślisz"..... etc, itp., itd.
A pisał ktoś mądry wyżej że żonie się nic nie mówi. Nie posłuchałem |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-03-20, 14:50
|
|
|
Brawo, że znalazłeś usterkę
Moto oczywiście pali jak trzeba? |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2019-03-20, 15:05
|
|
|
Za szybko by było.
Zostało mi złożenie wszystkiego do kupy.
Mam jeszcze jeden chytry plan
Chcę sprawdzić czy kable WN nie mają przebicia.
Podłączę je na zewnątrz w g starego sposobu z kondensatorem i ręczbym przerywaczem
na wilgotnej ścierce i poiskrzę w ciemności. jak mają przebicie to zaświecą.
Żeby nie było potem ze w deszczu moto będzie kaszlał albo całkiem zdechnie.
Zwłaszcza parę set km od domu. W ub roku w Czarnogórze miałem przejażdżkę 60 km w ulewnej burzy. Bez przygód, i nie chciał bym aby coś takiego mnie spotkało. Tym bardziej ze wszystko mam na wierzchu. Najlepiej było by kupić nowe kable WN na metry i okuć końcówki.
Niestety puki co nie znalazłem markowych kabli na metry. w każdym razie do soboty chcę sie uwinąć. |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2019-03-20, 23:46
|
|
|
Niepowodzeń CD.
Brak iskry mimo nowych cewek itd
|
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-03-21, 08:05
|
|
|
Hmmm - led zapięty równolegle do cewki błyska i nadal nie ma iskry??
Dziwne to trochę |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2019-03-21, 08:23
|
|
|
Marecki266 napisał/a: | Hmmm - led zapięty równolegle do cewki błyska i nadal nie ma iskry??
Dziwne to trochę |
To było w planie, ale nie wykonałem tej próby.
Najbliższe dni mam zajęte więc postój w diagnozach. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-03-21, 08:34
|
|
|
Wiec niestety nie zrozumiałem Cię - byłem przekonany, że sprawdzałeś to. |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2019-03-21, 10:49
|
|
|
Jak znajdę dziś godzinkę to spróbuję wymontować moduł. Sczytać symbol może zajrzeć do środka. Wie ktoś gdzie go schowali?? |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 970 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-03-21, 10:53
|
|
|
Zapewne gdzieś za accu poszukaj. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Marcik 1100
Motocykl: Shadow 1100 1986
Dołączył: 22 Kwi 2017 Posty: 97 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-03-21, 17:06
|
|
|
Witam,
Sprawdź iskrę na innych świecach.
Pozdrawiam
Marcin |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2019-03-22, 09:12
|
|
|
Inne świece, inne cewki, próba z diodą LED wszystko na nic.
Znalazłem ze do mojego moto i innych ACE że tylko z lat 95, 96 był montowany moduł 30410 MAH 671. Zamiennie może być MAHA502J OKI4405SU
Moduł wymontowany i rozebrany.
Z obudowy sczytałem MAHA 502? OKI4816?
Ciekawostką było to że ze wnętrza wylałem ok 1mll wody całość wilgotna.
Specem nie jestem ale tranzystory mocy D1071 mierzone na płytce wydają sie OK.
Dziwnie zachowuje się natomiast tranz 1356. też mierzony na płytce.
Muszę go wylutować i dokładnie sprawdzić.
W miedzy czasie pisałem do serwisu Hondy.
Ich odpowiedź: "Moduł 30410-MAH-671 kosztował 2432,00 zł
Niestety ale jest to już część niedostępna"
Alternatywą jest firma z Czech, IGNITECH. Chyba robią moduły albo zamawiają odpowiedniki w HRL W każdym razie moduł dostępny od ręki za 153 EUR. Wszystkie kable mają mieć odpowiednie końcówki kolory etc. Nic tyko wpiąć i odjechać
Nie wiem jednak czy trzyma parametry 1/1. Np. dynamiczny kont wyprzedzenia zapłonu i co tam jeszcze misi umieć robić.
Dziś idziemy do znajomych, a ja po całym tygodniu stresow z iskrą napiję się ciut więcej niż ociupinkę C2H5OH. Od jutra CD przygody. Tak sobie teraz pomyślałem ze może zanim wezmę lutownice rękę to go tylko wysuszę i sprawdzę czy gada? |
|
|
|
|
|