Kręci nie pali |
Autor |
Wiadomość |
eban1000
Mazi
Motocykl: VT 500C '83
Wiek: 39 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 43 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2016-03-21, 21:45
|
|
|
robdk napisał/a: | Dokładnie tak jak Panoramiks pisze. Butelka na stojaku powyżej gaźnika podłączona wężykiem z nim i zalana benzyną. Działa tak jak zbiornik tyle, że z pominięciem kranika. Tak się robi jak przeprowadza się synchronizację gaźników a mamy zdjęty zbiornik paliwa.
W tym przypadku chodzi o to by mieć pewność, że paliwo zostanie nalane do gaźników i jeśli wtedy odpali poprawnie i będzie chodził to robimy przegląd odpowietrzenia baku i kranika.
Zresztą kranik też łatwo sprawdzić, wypinamy wężyk podciśnienia i paliwowy i zaciągamy powietrze ustami z wężyka podciśnieniowego a z paliwowego powinno polecieć paliwo. Kranik powinien mieć także ustawienie do zalewania gaźników jak i przełączenie rezerwy. (nie wiem czy tak jest w tym modelu, bo u siebie mam pozycję normalna praca, zamknięty oraz rezerwa) |
ok już rozumiem, sprawdzę jeszcze raz zgodnie z wskazówkami |
_________________ Permanent Surveillance |
|
|
|
|
eban1000
Mazi
Motocykl: VT 500C '83
Wiek: 39 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 43 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2016-03-21, 21:48
|
|
|
robdk napisał/a: | Chodzi o ich kolor oraz czy są mokre czy suche. Jak były mokre (choć nie sądzę) to trzeba je wyczyścić i najlepiej nad palnikiem wygrzać elektrody. |
świece są dopiero co wymienione | po 3 dniach prób odpalenia, końcówki świec zrobiły się brązowe, ale są suche. |
_________________ Permanent Surveillance |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2016-03-22, 08:18
|
|
|
A takie głupie pytanie ... ustawiałeś obroty śrubką przy gaźnikach?? |
|
|
|
|
stiv10
Motocykl: HD Heritage FLSTC
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1294 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 2016-03-22, 08:25
|
|
|
w większości motocykli układ paliwowy nazywa się opadowy, gdyż nie ma (jak w samochodach) pompy paliwa i dlatego bak jest tu, gdzie jest Podawanie pacjentowi kroplówki też odbywa się metodą opadową. |
|
|
|
|
Gabriel
Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43 Dołączył: 24 Paź 2013 Posty: 810 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2016-03-22, 08:26
|
|
|
Ciężka da dyskusja. Chyba już wszytko było powiedziane, a przyczyny znaleźć nie można. Wybacz kolego, ale patrząc jak zamontowałeś dodatkowy zbiornik Twoja wiedza o mechanice jest raczej na podstawowym poziomie. Polecam choćby mechanika samochodowego na pewno pomoże w rozwiązaniu zagadki. Silnik to silnik, a czy dwa czy trzy koła to zasada działania jest zawsze taka sama. |
|
|
|
|
eban1000
Mazi
Motocykl: VT 500C '83
Wiek: 39 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 43 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2016-03-22, 11:16
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Ciężka da dyskusja. Chyba już wszytko było powiedziane, a przyczyny znaleźć nie można. Wybacz kolego, ale patrząc jak zamontowałeś dodatkowy zbiornik Twoja wiedza o mechanice jest raczej na podstawowym poziomie. Polecam choćby mechanika samochodowego na pewno pomoże w rozwiązaniu zagadki. Silnik to silnik, a czy dwa czy trzy koła to zasada działania jest zawsze taka sama. |
Zgadza się, że nie jestem orłem mechaniki Myślałem, że poprzez ssanie paliwo będzie zassane z kanistra. Jeszcze raz spróbuje poprawną metodą, jeśli nie da rady to odstawię do mechanika. Tak czy siak dziękuje za pomoc |
_________________ Permanent Surveillance |
Ostatnio zmieniony przez eban1000 2016-03-22, 11:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
thommush
Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45 Dołączył: 20 Mar 2015 Posty: 311 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2016-03-22, 11:19
|
|
|
eban1000 napisał/a: | Gabriel napisał/a: | Ciężka da dyskusja. Chyba już wszytko było powiedziane, a przyczyny znaleźć nie można. Wybacz kolego, ale patrząc jak zamontowałeś dodatkowy zbiornik Twoja wiedza o mechanice jest raczej na podstawowym poziomie. Polecam choćby mechanika samochodowego na pewno pomoże w rozwiązaniu zagadki. Silnik to silnik, a czy dwa czy trzy koła to zasada działania jest zawsze taka sama. |
Zgadza się, że nie jestem orłem mechaniki Myślałem, że poprzez ssanie paliwo będzie zassane z kanistra. Jeszcze raz spróbuje poprawną metodą, jeśli nie da rady to odstawę do mechanika. Tak czy siak dziękuje za pomoc |
Nie każde ssanie jest tym, czym się wydaje |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1180 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2016-03-22, 16:10
|
|
|
Sprawdź czy pompa paliwowa pracuje poprawnie i czy w ogóle działa. (bezpieczniki) Powinno być ją słychać po włączeniu zapłonu (kluczyk) jak nie słychać żadnego dźwięku wskazującego na pracę tego urządzenia dla pewności możesz zdjąć przewód zasilający gaźnik w paliwo ( ten który dochodzi z pompy do gaźnika i po włączeniu zapłonu i zakręceniu starterem powinno zacząć sikać paliwem ( użyj bańki ) Jak nie podaje paliwa to tu masz zestaw naprawczy http://allegro.pl/zestaw-...6062640738.html Możesz pominąć pompę i podać paliwo grawitacyjnie wspomagając sprawność podawania wężykiem i strzykawką 100ml dostępną w aptece za 3 zł. http://allegro.pl/strzyka...4835992764.html
Jak nie pomoże to mechanior - o dobrego popytaj bo trafiają się lepiarze |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2016-03-22, 16:37
|
|
|
Skorupek napisał/a: | Sprawdź czy pompa paliwowa pracuje poprawnie |
Obawiam się, że w jego moto nie ma takiego urządzenia. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
eban1000
Mazi
Motocykl: VT 500C '83
Wiek: 39 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 43 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2016-03-22, 22:13
|
|
|
Po dzisiejszej walce i wizycie mechanika w garażu ... mam już pewność, że gaźnik jest do przeczyszczenia i regulacji. Wszystko co było możliwe jest sprawdzone. Kranik jest sprawny - paliwo płynie, test butelki zrobiony, iskry na świecach są, wężyk od podciśnienia wymieniony, moto nie łapie lewego powietrza. Po mimo tych wszystkich operacji efekt w dalszym ciągu podobny - Moto odpalalił ale pracuje na wolnych obrotach jedynie na ssaniu, po dodaniu gazu gaśnie. |
_________________ Permanent Surveillance |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2016-03-23, 08:49
|
|
|
Jeszcze raz zapytam - kręciłeś już śrubką regulacji obrotów, która znajduje się po lewej stronie między cylindrami? Koło linek gazu? |
|
|
|
|
eban1000
Mazi
Motocykl: VT 500C '83
Wiek: 39 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 43 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2016-03-23, 13:41
|
|
|
Mateusz napisał/a: | Jeszcze raz zapytam - kręciłeś już śrubką regulacji obrotów, która znajduje się po lewej stronie między cylindrami? Koło linek gazu? |
sorki nie widziałem wcześniejszego posta - tak kręciłem wczoraj - niestety bez większych efektów. Po dodaniu gazu motor gasł. |
_________________ Permanent Surveillance |
|
|
|
|
eban1000
Mazi
Motocykl: VT 500C '83
Wiek: 39 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 43 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2016-03-30, 13:58
|
|
|
Właśnie odebrałem moto od mechanika - jestem lżejszy o 400zł, ale za to szczęśliwszy. Mechanik wyczyścił i wyregulował gaźnik + zamienił dysze (podobno były na opak - mała na przednim a duża na tylnym). Teraz pali na dotyk - dziś poskładam resztę rzeczy do kupy i jak pogoda pozwoli to w drogę ..
Jeszcze raz dziękuje wszystkim za rady ... przyznam, że jako informatyk i tak jestem pod wrażeniem, samego siebie, że tyle posprawdzałem i zrobiłem sam | nie obyło się bez wpadek (z ssaniem), ale od tego chyba jest forum, aby się dowiedzieć. |
_________________ Permanent Surveillance |
|
|
|
|
baton2156
Motocykl: VT500c
Wiek: 31 Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 30 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2016-04-09, 19:15
|
|
|
Sprawa rozwiązana w części problem był z instalacją (prawdopodobnie wina "zimnych lutów) lepiej połapać konektorami i poprzerabiać na kostki? |
|
|
|
|
Sopelland
Motocykl: Honda Shadow Vt1100C
Wiek: 46 Dołączył: 05 Mar 2023 Posty: 3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2023-03-17, 16:40 Kręci nie pali
|
|
|
Witam, mam problem z odpaleniem mojej Shadow Vt1100 88r dwa tygodnie temu paliła a teraz nic kręci nie odpala nic nie ruszałem, filtr powietrza wymieniłem, klamkę sprzęgła, Aku naładowane, świece mokre po dłuższym kręceniu. Mam pytanie jak sprawdzić iskrę? Gdzieś czytałem że musi być moduł odłączony. Proszę o info.
Dzięki z góry. |
|
|
|
|
|